Znamčenje / Trženje

Znamčenje (ang. Branding) in trženje (ang. Marketing) sta ključnega pomena za vsako podjetje. Čeprav je pomembno upoštevati medsebojne razlike, je še bolj pomembno, da se naučimo, kako delujeta skupaj.

Kaj je znamčenje? DOLGOROČNOST, DOSLEDNOST, ODNOS, UGLED
Pogosto je težko natančno določiti, kaj je znamčenje, saj je povezano z idejo ali percepcijo, ne pa s konkretno “stvarjo”, vendar je to eden najpomembnejših vidikov poslovanja. V najbolj dobesednem pomenu je znamčenje dejavnost povezovanja izdelka z določenim imenom, simbolom, barvo itd. ali z določenimi lastnostmi ali idejami, z namenom, da bi ga ljudje prepoznali in želeli kupiti. V bistvu – to je tisto, zaradi česar ljudje prepoznajo vašo blagovno znamko, zaradi česar je prepoznavna na polici in izstopa iz množice.

Kaj je trženje? KRATKOROČNO, TRENUTNOST, POTREBE, PRODAJA
Trženje je poslovna dejavnost, ki vključuje odkrivanje, kaj kupci želijo, uporabo teh informacij za oblikovanje izdelkov in storitev ter njihovo učinkovito prodajo. Kanali trženja danes najpogosteje vključujejo digitalno trženje s trženjem na družbenih omrežjih. To je dragocena strategija, s katero se blagovne znamke promovirajo na platformah, kot so Facebook, YouTube, Instagram, TikTok in Pinterest. Izkazalo se je, da je to ključna strategija pri povečanju prepoznavnosti blagovne znamke. S trženjem v družabnih omrežjih je tesno povezan koncept vplivnega trženja, ki vključuje uporabo zvezdnikov na spletu ali v družabnih omrežjih za pomoč pri podpiranju in oglaševanju blagovnih znamk in izdelkov. To je hitro rastoča oblika trženja, ki se je od leta 2019 več kot podvojila in leta 2021 ocenjena na 13,8 milijarde USD.

Znamčenje in trženje sta bistvenega pomena za uspeh podjetja in oba prepričata potrošnika, da je izdelek, ki se prodaja, najboljši. Kakšne pa so razlike med blagovno znamko in trženjem?

DOLGOROČNO – KRATKOROČNO
Pri znamčenju gre za dolgoročne cilje in identiteto podjetja. Predstavlja vrednote, ideale in ambicije podjetja. Medtem ko je trženje kratkoročne rešitve, ki ne temelji na določenem sporočilu.

DOSLEDNOST – TRENUTNOST
Z zgornjim je povezano vprašanje doslednosti v primerjavi s pretočnostjo. Znamčenje je vsesplošen način, kako se znamka predstavlja svetu. Je dosleden in nespremenljiv, medtem ko se trženje nenehno razvija in spreminja, da ustreza tržnim trendom in temam.

ODNOS – POTREBE
Pri znamčenju gre za ustvarjanje odnosa s potrošnikom. Ustvari lahko dolgoročno podobo znamke, ki je vtisnjena v misli potrošnikov in gradi čustveno povezavo. Nasprotno pa trženje poskuša ustvariti potrebo – prepričati potrošnika, da kupi izdelek, ker ga potrebuje zdaj.

UGLED – PRODAJA
Glavna stvar, na katero se nanašajo zgornje tri točke, je ideja ustvarjanja ugleda v primerjavi z ustvarjanjem prodaje. Blagovna znamka je identiteta, ki je povezana z vašim podjetjem. Močnejša ko je identiteta in diferenciacija, več tako potrošniki pripravljeni plačati; marketing je orodje za spodbujanje prodaje.